Magyar Thai magyar ecsettel

Ketten -Európa Bangokjából-, elindultunk a világ másik végére, szerencsét próbálni. Mint a szegényember legkisebb fia. Mit esznek, hogy élnek és minek? Megosztjuk a tapasztalatainkat, hogy ti is lássátok, hogy mi van, vagy merre megy. Magyar-Thai, magyar ecsettel.

Friss topikok

  • ahapeti: ... véget ért hát a thai mese, hazatért már eM. Emese. ... pesten ujjong mind aki él, újvilágban ő... (2008.04.21. 12:27) Emese most már indul a buszod...
  • FÜLÖP VIKTÓRIA: SZIA,-SZIASZTOK!!ÉN EGYENLŐRE CSAK A CHEECO-MEEYO-T ISMEREM!DE EZÚTON GRATULÁLOK AZ ESKÜVŐTÖKHÖZ!K... (2008.04.07. 11:47) Újabb levél az olvasóhoz
  • rozsakicsi: Most kicsit jobban irigykedem az elmúlt hónapokért amit megéltetek.Ma kaptam egy darabkát a Thai é... (2008.04.02. 15:58) Bangkok-Amman-Budapest
  • myacica: Na végre életkéim!!:) Csatlakozok az előttem szoló keresztanyámhoz én is nagyon várlak már és fel ... (2008.03.27. 19:33) Helyzetjelentés
  • myacica: Egyetértek Adri hugival!!TESSÉK JELENTKEZNI!!!!!Mi van veletek?Eme mikor jössz haza? Élet jelet... (2008.03.25. 20:16) De Facto

Google ajánlások

Linkblog

GOOGLE HIRDETÉS

personalized greetings

2007.11.01. 09:53 che-mese

és jött az éccaka



 Tudom, hogy nagyon vártátok már :) (illetve remélem!) hát itten van a folyt.köv!

 

A férjuram élelem szerzés közben ügyesen lespannolt egy tuk-tukos bennszülöttel, és kitalálta, hogy nézzük meg a Lumpiné stadiont, ahol a thai-boksz mérkőzéseket rendezik. Mellesleg...a thai-bokszról sokáig azt hittem, hogy azért táj, amiért a tájfutás is táj. Mert hát, amikor erről volt szó a tv-ben, mindig lenge rucis, izmos fiúcskákat láttam hegyen, völgyön rugdalózni, ütögetni. Nincs ebben semmi különös…

A thaiok viszont, csak a külföldiek és beavatatlanok kedvéért hívják így, mert náluk a sport hagyományos neve, muay thai.

Szóval a tuk- tukos thai gyerek már rendkívül izgatott volt, a szép új, fehér utasai miatt. A közlekedési eszköz, bármily hihetetlen, a hangjáról kapta a nevét. Egy három keréken guruló fém kaszni, aminek a hátsó részében ülések vannak, és némi korlát, hogy hamis biztonságérzetet kölcsönözzön. A vezetőfülkében,- már ha szabad így hívnom, mindenütt virágok, szir- szarok, biz- baszok, meg fityegők lógtak. Na és természetesen a király képe, akiről lesz még szó!

Emberünk sötétbőrű, csíkszemű, fiatal thai gyerek volt, elképzelhetetlen lilás- kék inget, rendkívül kusza fogsort viselt, és képtelen volt abbahagyni a bárgyú vigyorgást. Szemmel láthatóan nagyon örült nekünk, azt hihette, hogy mi vagyunk Rockefeller és éppen őrá akarjuk íratni a vagyonunkat. (Később beigazolódik, hogy mindegyik thai ezt hiszi…) Valami érthetetlen nyelven beszélt, amire Csiko azt mondta, hogy angol, és ő ért néhány szót. Megdöbbentem, de tényleg értette, mit makog a csávó! ’Aszongya először elvisz minket egy boltba. Fogalmam sem volt róla, hogy minek, de később kiderült, hogy emberünk benzinutalványt kap mindenki után, akit odavisz. !micsoda varázslatos marketing! Egész úton azt hajtogatta, hogy „feszön, feszön!” Kiderült, hogy egy szabóságba visz minket. El sem tudtam képzelni, hogy mi a szart fogunk csinálni egy szabóságban? Még otthon sem voltam soha ilyen helyen!

Cigányképű, iszonyat fekete arab csávók, talpig Alcaponénak öltözve, rendkívül erőszakosan igyekeztek rábeszélni minket,- angolul- az akármire is. Nem volt könnyű kiszabadulni az üzletből! Csak úgy tudtuk lerázni őket, hogy megdumáltuk, varrnak nekünk Bocskai viseletet. He-he! Fingjuk sem volt persze, hogy vajon mire gondolunk, ezért elmagyaráztuk, hogy három nap múlva visszajövünk, és hozunk fotót a mentéről! He-he! Addig is csók a családnak! Irány a Lumpiné stadion! A szűk zsúfolt utcákon éjszaka is őrült nagy a forgalom, és orbitális a szmog! A 10. percben olyan migrénem lett, hogy alig láttam kettőig!

Amint megérkeztünk a célhelyre, jegyüzérek hada támadott be minket. Az egyik elég érthetően beszélt angolul, még én is megértettem, bár a hanglejtése több mint mókás volt! A thainglish megér egy önálló fejezetett J rögzítettünk pár érdekes dolgot. He-he!

Az örök kérdés, amivel Ázsiában együtt kell élnie a fehér embernek: Verárjufrom? Mindig, mindenki, mindenütt ezt kérdezi. Egy idő után rohadt idegesítő, így a saját magunk szórakoztatására, mindig kitalálunk fiktív, vagy éppen létező országokat, parasztvakításnak. Meglepő, hogy nem változik a reakció, bármit is mondj! A jegyes haver is bekérdezett, mivel nekem ő volt az első, J gyermeki őszinteséggel feleltem, hogy Hungary. Olyan meggyőzően bólogatott, hogy egy pillanatra elhittem, tudja, miről beszélek! De az én okos szerelmem résen volt, és visszakérdezett. A következő párbeszéd zajlott le.

Csiko: Tudod hol van?

Thai: Persze, persze! Európa és Ázsia között félúton!

(én csak pillogtam a nagy kék szemeimmel…)

Csiko: Akkor biztos hallottál a nagy tengerünkről, és a világhíres sivatagjainkról!

Thai: Persze, persze, sokat olvastam az országotokról!

Ezen a ponton nagyon kiröhögtük a kiscsávót és otthagytuk a francba, mert a jegyet is drágállottuk. A fejfájásom egyre drasztikusabb méreteket öltött, és elkezdtem nyavalyogni, hogy menjünk vissza a szállásunkra. A kis tuk- tukkos ott várt ránk szépen, ahol kiszálltunk. Hármunk közül ő volt az egyetlen, aki tudta honnan jöttünk, és hogy találunk oda vissza, ezért rábíztuk magunkat. Útközben megbeszéltük –egy nem létező nyelven, hogy milyen király lenne, ha holnap elvinne minket arra a buszállomásra, ahonnan Pattayára indulnak buszok. Ő nagyon örült, (változatlanul), és mi is nagyon örültünk, hogy meg van oldva, a ’hogyan jutunk oda?’ kérdés. Annyira lelkes lett emberünk, a holnapi viszontlátás gondolatától, hogy (a balek!) nem engedte, hogy kifizessük a fuvart. Azt kántálta, hogy ’tumolóó, tumolóó!’, azaz holnap, gondolom, angolul… De cseles volt a fickó, mert nem vitt vissza minket egészen a hosztelig, hanem csak lazán kirakott, valahol a környéken. Na most találj vissza fehér ember! Egy jó ¾ órát tekeregtünk még, a valamerre. Találtunk egy utcát, ami végig piac volt. Kicsit durvábbat képzelj el, mint a józsefvárosi kínai piac… Mindenki akart tőlünk valamit! Ribancok, meg lédibojok tolták az arcunkba kétes bájaikat, és kissé diszkrétebbnek tűnő hölgyek azt szajkózták folyamatosan, hogy ’másszáázs, másszáázs!’ Természetesen minden eladó, de annyira, hogy képesek az ember után futni a szánalmas kis portékájukkal! Szartól a repülőn át, halott náci katonáig, mindent lehetett kapni. De én már ki voltam idegileg! Fájt a fejem, menstruáltam és rohadt fáradt voltam. Egy kis szerencsével a szobánkba is visszataláltunk. Másnap 100 km várt ránk busszal, és egy Pattaya nevű 2millós város.

 

 

5 komment



A bejegyzés trackback címe:

https://thaikalandok.blog.hu/api/trackback/id/tr90215000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peter 2007.11.01. 17:22:06

Nagyon tetszik a blog a kozvetlen stilusa miatt is.Meglepo-esmulatsagos- hogy elso blikkre olyanokra jottok ra,amikre az itt eloknek is ido kellett.(Rockefeller,stb)Hihetetlen kockazatot vallalok( a tortenet kimenetelet nem ismerve) ,amikor elarulom nektek,hogy a sajat thai(english)-magyar turistaszotaram szerint a roppant meggyozoen eloadott tumollow altalaban azt jelenti, hogy soha tobbet nem latsz.Van mas is:i love you-utallak,sexy farang-kover diszno,i am looking for love-nagyon kell a penz,borrow-sosem kapod vissza,i dont know-farang vagy, neked nem mondom meg,stb.Van meg sok.
Tuk-tuk:.a masik nevmagyarazat szerint az eszkoz (hasznalatanak) az olcsosagara utal ,mivel a tuk olcsot jelent.(en keveset mentem vele de sztem a legkondis, uj taxiknal
dragabban lehet vele kozlekedni.Es mivel ketnyomsavos, igazabol a csucsban sincs sok elonye.Csak hat a feeling...)De azt hiszem valoban a ketutemu motor jellegzetes hangjat utanozza a neve.
A kirallyal ovatosan:elsore nehez megerteni az alattvalok viszonyat hozza.A thaioknak a kiralyuk iranti szeretete tunik szamonra az egyetlen nem hazug erzelmi megnyilvanulasuknak.De kulonben is miert akarjuk mi a magunk meggyozodeset masokra eroltetni, milyen alapon varjuk el hogy mas nemzetek a mi normaink szerint eljenek!?Hamarosan szaporodni fognak azok a tapasztalatok, hogy amit elsore nem ertettetek ill,furcsanak es primitivnek gtartottatok azoknak igenis OKA VAN.Nekem meg a titkok koze tartozik, hogy a mkp-os miert gyakran a kezeben viszi a sisakot, igy a vezetes is nehezebb, a rendor is megbunteti.Mkp.taxi utasanal mar ertem:a fejtetu miatt:D
Itt Pattayan nem nagyon esik.Csao

bori 2007.11.01. 18:47:08

Azért, mert nem írtam eddig, még megnéztem a videótokat,és elolvastam a beszámolókat. A meló az nagy úr föleg ha fizetős. Most már végre egy kicsit lazább napok jönnek, A temziben gondolatban velem voltatok Édesanyádnál, a nevedben is tettünk virágot.Na mos már a komment:Tök jó de a nagyinak nem való, árt az egészségének a nyelvezete. Nagyon kíváncsi már rátok,de külön szöveg kell a számára.Ezt akár iwiwen is megírhatod,hogy olvashsasa, ne csak mi meséljük.A kajákról többet szeretnék tudni, hogy mit esztek naponta, mert olyan sovány vagy. / tudom nem aggódni / pusz.Bori

che-mese · http://thaikalandok.blog.hu 2007.11.01. 18:55:18

Már mi is rájöttünk hogy add ide a pénzed, tiéd a fele királyságom egy álló napig, ez lehetne az igazi tháj szlogen! De még mindig reménykedünk, hogy ez csak a turistákkal bőven elárasztott területekre igaz. észrevettük mi is, hogy itt nem az számit, hogy mennyi az idő, hanem hogy milyen az idő. Budhistábbak lettünk a budhistáknál, szöcskét is csak sütve eszünk. A király viszont tényleg minden tiszteletet megérdemel, átvezette ezt a népet meleg helyzeteken... Örvendjünk hát

Lok 2007.11.02. 09:08:18

Még videót!!!!
Jaaaaaa!
Meg képeket a tárra!!!!!!

petyaman 2007.11.02. 09:20:50

Drága gyermekeim az űrben! Ez izgalmasabb, mint Robert Ludlum A FAntom című regénye, úgyhogy azt félre is raktam, igaz már több mint tizenegy éve. Csak meséljetek, én meg az itthoni füstölőillatú első emeleti lakomból szépen beleélem magam... Gratula, Anya, lendületed sodró!
süti beállítások módosítása